Ar vairāk nekā 30 pieteikumiem noslēgusies pieteikšanās projekta “MaKE IT” otrajā kārtā
Šī gada oktobrī noslēdzās Ekonomikas un kultūras augstskolas projekta “Inovāciju granti studentiem mākslas, kultūras, ekonomikas un IT starpdisciplinārajās jomās (MaKE IT)” (Nr. 1.1.1.3/21/A/003) pieteikšanās 2. kārtā. Tika saņemti 33 pieteikumi - 8 lielo grantu un 25 mazo grantu pieteikumi. Komandu dalībnieki tika iepazīstināti ar atbalstu un stipendijām, kuru ir iespēja iegūt lielo un mazo grantu komandām. No iesniegtajiem pieteikumiem 24 attiecās uz uzņēmumu vajadzībām, pieci - sabiedrībai svarīgiem problēmjautājumiem un septiņi pieteikumi ļauj attīstīt studējošo idejas.
“Izpētot citas studentu atbalsta programmas un veiksmes stāstus gan Latvijā, gan ārvalstīs, ir pārliecība par šī projekta un studentu inovāciju programmas veiksmīgu realizāciju. Projektā plānots izmantot metodes no iepriekš īstenotām studentu atbalsta programmām, lai nodrošinātu pozitīvu iznākumu, projekta mērķu sasniegšanu un mērķa grupas problēmas risinājumu: lai studentiem būtu iespēja ātrāk apgūt zināšanas un iemācīties risināt reālas problēmas, tiks dota iespēja strādāt ar pastāvošām komersantiem un sabiedrībai svarīgām problēmām, rodot risinājumus un darot to starpdisciplināri; darba procesā studenti analizēs, pētīs un radīs jaunus risinājumus ar nākotnes potenciālu; studentu darba procesā tiks piesaistīti tieši viņu idejas attīstībai atbilstoši mentori un speciālisti, kā arī tam nepieciešamais finansējums,” norāda Ekonomikas un kultūras augstskolas rektore Dr.oec., asociētā profesore Oksana Lentjušenkova.
Oktobrī noritēja arī projekta „MaKE IT” otrās kārtas biznesa ideju starpaizstāvēšana. Mazo grantu kategorijā bija sekojošas komandas un idejas:
komanda “Bubeļ” un 3D izšūšana uz cepurēm ar nadziņu jeb “keponiem”;
komanda “Chill DIP” un individuāli un unikāli dizainu veidošana priekšmetiem (krūzēm, galdu virsmām, telefonu maciņiem, riepu diskiem, somām, peļu paliktņiem u.c.);
komanda “EsTeBiju” turpina attīstīt pirmajā “MaKE IT” ciklā izveidoto ideju par komandu spēli Latvijas apceļošanai un tās dizainu;
komanda “LUKS” un drukātas pierakstu klades formāta plānotājs ar vērtīgiem ieteikumiem, padomiem un informatīvajām sadaļām, kas īpaši veidots pedagogu vajadzībām;
komanda “Jaunais profesors” un jauns, efektīvs rīks, lai uzlabotu un padarītu matemātikas apguvi aizraujošu un interesantu;
komanda “Feelful” un izpausmi un sevis izzināšanu veicinošs komplekts;
komanda “Europa School Mobile” un modernizēta Eiropas tālmācības vidusskolas studiju informācijas sistēma (viena no sistēmas sastāvdaļām ir mobilas lietojumprogrammas skolēniem, vecākiem un darbiniekiem);
komanda “Market Map” un uzņēmuma “Draugiem group” zīmola “Pērkam Kopā” pozicionēšana vai biznesa modeļa prototipa izstrādāšana, lai varētu izveidot atšķirīgu zīmolu no esošajām un konkurējošām pozīcijām tirgū, tādējādi ieņemot nišu, kuru nevarēs ātri atkārtot konkurenti;
komanda “Icey and Melty” un saldējums, kas satur cilvēkam nepieciešamo dienas vitamīnu devu, bagātinot cilvēku uzturu ar nepieciešamajiem vitamīniem vieglā un efektīvā veidā;
komanda “Ratiņš labs” un bērnu ratiņi, kuru izgatavošanai tiek izmantoti otrreiz pārstrādāti un ilgtspējīgi materiāli;
komanda “ChameleOn” un klienta biznesa vajadzībām pielāgoti iespieddarbu maketēšanas pakalpojumi un vizuālā merčendaizinga stratēģijas izstrāde, lai īstenotu biznesa mērķus, palielinātu tā atpazīstamību un veicinātu peļņu;
komanda “Better Us” un pakalpojums, kas sniedz iespēju uzņēmumiem palielināt komandas produktivitāti, veicinot darbinieku labsajūtu;
komanda “Faraway” un baterija, kas tiek piedāvāta sportiskiem un aktīviem cilvēkiem, kuri ir gatavi, patērējot ķermeņa kalorijas, pretī iegūt elektroenerģiju;
komanda “Lietussargs pa rokai” un lietussargu noma ar izvietotiem lietussargu skapīšiem;
komandas “PPA” un pasūtījuma pieņemšanas atvieglošana veikaliem, kuriem ir nepieciešamība pēc aģentiem, lai spētu veikt pasūtījumus;
komanda “RS Pasažieri” un mobilā aplikācija, kur būtu redzami sabiedriskā transporta reālā laika dati un precizēti pienākšanas laiki pieturvietās;
komanda “The chairman of the entusiasm” un ideja izmantot dīkstāvē esošas telpas, radot projektu, kura ietvaros jaunieši no augstskolām spēs profesionāli izpausties un sniegt telpām “otro elpu”;
komanda “Virtuālās realitātes risinājumi uzņēmumu komercdarbībai” un uzņēmuma vajadzībām un vēlmēm pielāgota virtuālās realitātes apmācību pieredze jaunajiem darbiniekiem, kā arī zināšanu atjaunošana jau esošajiem uzņēmumu darbiniekiem;
komanda “Your career tool” un karjeras rīks, ar kura palīdzību būtu iespējams izvēlēties sev piemērotāko profesiju, balstoties uz prasmēm un kompetencēm;
komanda “Tom Son Sign” un brīvdabas bērnudārzs, kas bērniem ļautu mācīties un izzināt, attīstītu gan lielo, gan sīko motoriku, esot dabā;
komanda “Guru” un mobilā aplikācija “GURU” , kas ir platforma, kur vienuviet pulcējas jogas skolotāji un jogas skolēni jeb mācekļi;
komanda “Lufre&Co” un funkcionāls dizaina objekts – dēlītis, kas iedalītos divās sērijās: piknikam, kā arī mājai un dizainam;
komanda “KOZA” un inovatīvas auduma somas, kuru funkcionalitāte būtu pielāgojama un individualizējama ērtākas ikdienas lietošanai;
komanda “Team AAA” un mājaslapa, kas darbojas kā rīks pakalpojuma veidā – pēc pieprasījuma var tikt noorganizēts organizācijai piemērots izsūtīto saišu kopums, kur var tikt vērtēti dažādi procesi;
komanda “Diet Friend” un produkts, kas spēs palīdzēt cilvēkiem atvieglot ikdienas rutīnu, piedāvājot jau gatavus ēdienu komplektus, atkarībā no viņu pieprasījuma.
Lielo grantu kagorijā iesniegtas sekojošas idejas:
komanda “Pack It” un iepakojums no pārstrādājama materiāla (kartons), kas sastāv no vairākām daļām, arī tā personalizācijas iespējām;
komanda “Skaidri un pareizi” un modelis, kuru varētu lietot, lai automātiski atrastu un izlabotu komatu, rakstības, teikuma struktūras un stila kļūdas latviešu valodas tekstā;
komanda “Healthy Algorithm” un produkts, kas nodrošinās ārstniecības iestādēs specifiskās vajadzības un atvieglos personāla noslodzi, kā arī padarīs ērtāku un efektīvāku pieteikšanos vizītēm;
komanda “Apvienība KLR” un mācību materiāli – podkāsti jeb aplādes jauniešu sociālo zinātņu un uzņēmējdarbības kompetenču veicināšanai;
komanda “Pelni Pelna” un šķeldas pelnu izmantošana kā betona masas pildvielu (daļēji aizvietojot cementu), lai pēc tam šo masu izmantotu vadulu ražošanā, kas nodrošinātu vides pieejamību personām ar redzes, kustību un uzvedības traucējumiem;
komanda “SD Rent” un platforma, kurā lietotāji var īrēt elektroierīces un piedāvāt savas elektroierīces īrei;
komanda “QReceipt” un IT sistēma, kas savieno kases aparātu ar klienta mobilo telefonu, iegūstot piekļuvi savam maksājumam elektroniski;
komanda “PiedeRīga” plāno tālāk attīstīt 1. kārtā izveidoto platformu, iesaistot pilsētvides ekspertus, biedrību pārstāvjus un sabiedrības interesentus, lai rastu inovatīvus un praktiskus risinājumus vides pieejamības problēmu risināšanai.
Novembrī norisinājās arī projekta “MaKE IT” 2. cikla hakatons jeb mentoringa sesija, kuras laikā komandas turpināja attīstīt savas biznesa idejas. Komandas strādāja pie savu ideju tālākas attīstības, projektu īstenošanai nepieciešamo resursu noteikšanas, potenciālo izmaksu aprēķināšanas un mārketinga jautājumiem. Pēc intensīva darba visas dienas garumā komandas darbu vadītājiem un pārējiem dalībniekiem komandas prezentēja līdz šim paveikto un turpmāk plānoto, lai sagatavotos starpaizstāvēšanas prezentācijām, kuras norisināsies laika posmā no 2023. gada 1. janvāra līdz 6. janvārim.
No 2023. gada 2. janvāri sāksies studējošo pieteikumu pieņemšana projekta 3. ciklam. Pieteikšanās ilgs līdz 2023. gada 27. janvārim.
Projekta „MaKE IT” mērķis ir palielināt studējošo uzņēmējdarbības spējas, veicinot augstskolu, studentu un komersantu sadarbību.
Projekta “Inovāciju granti studentiem mākslas, kultūras, ekonomikas un IT starpdisciplinārajās jomās (MaKE IT)”, Nr. 1.1.1.3/21/A/003 partneri ir Banku augstskola, Alberta koledža, Latvijas Zinātņu Akadēmijas Ekonomikas institūts, Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks, Ekonomikas un kultūras augstskolas fonds, SIA „EUROLCDS”. Tas tiks īstenots 24 mēnešu laikā – no 2021. gada 22. novembra līdz 2023. gada novembrim. Projekta kopējās izmaksas ir 1 075 534.72 EUR, t.sk. ERAF finansējums - 900 000,00 EUR (83,68%) un privātais līdzfinansējums - 175 534,72 EUR (16,32 %).